مشاوره تلفنی
۰

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

آموزش و پرورش به عنوان یکی از بخش‌های حیاتی کشور، مسئولیتی بسیار بزرگ را بر عهده دارد و به همین خاطر برای رسیدن به سطح عالی از کیفیت در آموزش و پرورش، لازم است تا همه‌ی افراد، از جمله دانش‌آموزان و اولیای آنها، بتوانند به راحتی و با اطمینان شکایات خود را اعلام نمایند.

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش، نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.

افراد جهت ثبت شکایت خود می توانند وارد پورتال آنلاین خود شده و غیر حضوری اقدام به ثبت و پیگیری شکایت خود نمایند. فراموش نکنید، این سامانه، به عنوان یک ابزار قدرتمند در جهت بهبود کیفیت آموزش و پرورش، می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت سیستم آموزشی کشور ایفا کند.

ورود به سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

برای ورود به سامانه شکایات آموزش و پرورش کافیست از طریق مرورگر خود آدرس shekayat.medu.ir را جستجو کرده و وارد سامانه شوید.

نکته : شکایات دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان گرامی باید کاملا شفاف و واضح بوده و از بیهوده گویی پرهیز شود.

راهنمای ثبت اعتراض در سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

۱_ اولین گام ورود به سامانه شکایت مدارس shekayat.medu.ir می باشد و در این بخش باید نقش خود را به عنوان شکایت کننده مشخص نمایید. (دانش آموز، اولیا یا فرهنگی)

راهنمای ثبت اعتراض در سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

 

۲_ اگر دانش آموز هستید باید در این قسمت، نام و کد دانش آموزی، کدملی و شماره تلفن دانش آموز به همراه سایر اطلاعات را وارد کنید.

1_ راهنمای ثبت اعتراض در سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

 

۳_ موضوع اعتراض را تعیین و توضیحات شکایت خود را وارد نمایید.

شکایت مورد نظر ظرف مدت دو روز کاری بررسی و بین ۷ تا ۱۰ روز کاری پاسخ داده می شود، در صورتیکه بررسی شکایتی نیاز به صرف زمان بیشتری داشته باشد از طریق سامانه به فرد شاکی اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت اعتراض در سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

در این سامانه تمامی شکایات بررسی و پاسخ داده نمی شوند بلکه تنها مواردی که دارای شرایط خاصی هستند مورد بررسی واقع می گردند.

مواردی که شکایت مورد نظر دارای شرایط بررسی نمی باشد؛

۱_ در صورتی که پرونده شاکی در حال بررسی در هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری باشد.

۲_ در صورتی که اعتراض شاکی به تجدید نظر هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری باشد.

۳_ در صورتی که اعتراض شاکی به تصمیمات و آرا صادره از شعب بدوی باشد.

۴_ در صورتی که اعتراض شاکی به آرا صادره از شعب دیوان عدالت اداری و دادگاه ها باشد.

۵_ در صورتی که اعتراض شاکی به نظر گزینش و شورای نظارت بر مدارس و مراکز دولتی باشد.

۶_ در صورتی که اعتراض شاکی به مواردی باشد که دارای محدوده زمانی خاصی هستند ولی از موعد مقرر خارج شده اند، مانند نقل و انتقالات و بازنشستگی و …

۷_ در صورتی که اعتراض شاکی به مواردی باشد که بی اساس بوده و از روی غرض ورزی شخصی باشد.

سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش

پس از ثبت شکایت توسط دانش آموز، اولیا و همکاران فرهنگی محترم، سازمان آموزش و پرورش وظیفه دارد ظرف دو تا سه روز کاری آن ها را بررسی و رسیدگی های لازم را به عمل بیاورد.

در این سامانه تنها به شکایاتی که تحت شرایط و چارچوب قانونی باشند، پاسخ داده می شود.

شکایاتی که در مورد مسائل امنیتی، سیاسی، اخلاقی و … باشند، بر عهده بخش حراست سازمان بوده و در حیطه اختیارات سایت اعتراض آموزش و پرورش نمی باشد و این سامانه قادر به بررسی و پاسخگویی آن ها نخواهد بود.

اگر شکایت مورد نظر در مورد مسائل اداری مانند حمل و نقل و … باشد شاکی باید در زمان مقرر نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نماید و در خارج از مهلت تعیین شده حق ثبت اعتراض را نخواهد داشت.

شکایت از معلم به آموزش و پرورش

در صورتی که دانش آموزان و یا اولیای آن ها از عملکرد و برخورد معلمی ناراضی باشند، می توانند با مراجعه به این سامانه اعتراض خود را ثبت و تا بررسی و رسیدگی های لازم، توسط سازمان آموزش و پرورش انجام گیرد.

اگر معلمی رفتاری نامناسب از قبیل تنبیه بدنی، توهین لفظی و … از خود بروز دهد و اعتقاد داشته باشد که این شیوه آموزشی بهترین روش تدریس است، می توان شکایتی را از وی در سامانه ثبت نمود.

چنانچه معلمی به علت نظارت نامناسب مدیر، ساعات کلاس را هدر دهد و مواردی که در کتاب آموزشی می باشد را به طور کامل و دقیق تدریس نکند، دانش آموزان و اولیای آن ها حق شکایت از معلم به آموزش و پرورش را دارند.

به منظور ثبت شکایت از معلم به آموزش و پرورش می توانید به قسمت اطلاع رسانی و ثبت اعتراضات سامانه مراجعه و موضوع شکایت خود را در این زمینه مطرح نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به اهمیتی که ثبت اعتراض و شکایات از طرف دانش آموز، اولیا و همکاران فرهنگی به سازمان آموزش و پرورش وجود دارد، این ارگان تصمیم به ایجاد سامانه ای برای ثبت شکایات نمود تا از مراجعه حضوری شاکیان جلوگیری و موجب تسریع و تسهیل در بررسی شکایات شود.

در نتیجه، سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر در جهت بهبود کیفیت سیستم آموزشی، امکان ثبت و پیگیری شکایات اولیای دانش‌آموزان و سایر افراد مرتبط با سیستم آموزشی را راه اندازه شده است.

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات مفیدی را در خصوص سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش به نشانی shekayat.medu.ir را قرار دهیم تا پاسخ مناسبی نیز به سوالات شما پیرامون این موضوع ارائه داده باشیم.

برای دریافت اطلاعات بیش تر و یا نگارش درخواست شکایت خود، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958