مشاوره تلفنی
۴

سامانه نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی

سامانه نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی

دانشجویان علوم پزشکی با استفاده از سامانه نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی، می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و با استفاده از اینترنت، اطلاعات مربوط به میزان وضعیت پذیرش و نقل و انتقال در دانشگاه‌های مختلف را بررسی و در صورت تمایل، درخواست نقل و انتقال خود را به مرکز مورد نظر ارائه دهند.

البته ثبت درخواست، ملزم به داشتن شرایط خاصی بوده که در بطن این مطلب، به شرح کامل آن پرداخته ایم و تلاش کرده ایم تا اطلاعات کاملی را پیرامون این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، همچنین در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، پاسخ مناسبی برای سوالات خود نیافتید، می توانید با کارشناسان مجموعه مشاوره تلفنی تماس بگیرید.

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۲

نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در هر دو نیمسال مهر و بهمن انجام شده و دانشجویان باید به سایت انتقالی پزشکی به نشانی transmission.behdasht.gov.ir مراجعه نموده و در بازه های زمانی اعلام شده، درخواست خود را مبنی بر انتقالی یا مهمان به دانشگاه مقصد ثبت نمایند.

پس از ثبت درخواست در سامانه، دانشجویان باید در زمان مقرر به سایت اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کرده و از نتیجه خواسته خود مبنی بر موافقت یا عدم موافقت هر دو دانشگاه مبدا و مقصد مطلع شوند.

نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی

 

شرایط نقل و انتقالات دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۲

۱_ دانشجویانی که قصد انتقالی دارند باید از لحاظ شرایط آموزشی و انضباطی ادامه تحصیل در دانشگاه مبدا مشکلی نداشته باشند و معدل آن ها نیز بالای ۱۲ باشد.

۲_ تراز کنکور داوطلب در همان سالی که در دانشگاه قبول شده باید از کمترین ترازی که در دانشگاه مقصد در همان سال و همان رشته قبول شده بیش تر باشد.

۳_ دانشجویان کارشناسی پس از گذراندن یک ترم قادر به ثبت درخواست انتقالی هستند، ولی دانشجویان دکتری حرفه ای، دندانپزشکی و داروسازی باید حداقل دو ترم تحصیلی را در دانشگاه مبدا سپری کرده و سپس در خواست انتقالی بدهند.

شرایط نقل و انتقالات دانشگاه های علوم پزشکی 1402

 

۴_ اگر یکی از اعضای خانواده دانشجو شهید، فوت و یا دچار معلولیت گردد در صورتی که دانشجو به عنوان کفیل خانواده در نظر گرفته شود می تواند از انتقالی استفاده نماید.

۵_ در صورت تشخیص پزشکان معتمد به این مورد که معلولیت و بیماری دانشجو به گونه ای باشد که نتواند فعالیت های روزمره خود را به تنهایی انجام دهد می تواند از انتقالی استفاده نماید.

۶_ دانشجویان دختر متاهلی که همسرشان در شهری به جز شهر تحصیل آن ها مشغول به کار است می توانند با تائید مراجع ذی ربط درخواست انتقالی خود را ثبت کنند.

۷_ انتقالی برای فرزندان هیات علمی برا اساس قوانین مربوطه امکان پذیر است.

۸_ امکان انتقالی برای دانشجویان علوم پزشکی از دوره های روزانه، شبانه و دانشگاه های غیر حضوری (پیام نور) به دانشگاه های روزانه و شبانه و از دانشگاه های غیر دولتی به دانشگاه های دولتی ممکن نیست اما حالت عکس آن امکان پذیر است.

۹_ در صورتیکه با درخواست انتقالی دانشجو موافقت شود، دانشگاه مبدا باید در طول یک هفته ریز نمرات دانشجوی مورد نظر را به دانشگاه مقصد ارسال نماید.

۱۰_ انتقالی برای دانشجویان در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار امکان پذیر است.

شرایط میهمانی دانشجویان پزشکی 

 

شرایط میهمانی دانشجویان پزشکی 

دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که درخواست میهمان برای مراکز دیگر را دارند، با توافق هر دو دانشگاه مبدا و مقصد، می توانند مدت کوتاهی به عنوان دانشجوی میهمان به تحصیل خود ادامه دهند. (البته باید حداکثر ۴۰ واحد درسی را در دانشگاه مبدا پاس کرده باشند)

ثبت درخواست مهمان تنها برای دانشجویانی امکان پذیر است که حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذرانده باشند.

دانشجویانی که پس از گذراندن دوره میهمانی همچنان قصد تحصیل در دانشگاه مقصد را دارند، باید در زمان مقرر نسبت به تمدید دوره خود اقدام نمایند.

در هر صورت استفاده از شرایط میهمانی دانشجویان پزشکی دارای ضوابط خاصی است و تنها واجدین شرایط می توانند از آن استفاده نمایند.

نتیجه گیری

نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یکی از موارد مهم در طول دوران تحصیل می باشد که تنها واجدین شرایط امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

با توجه به اهمیت موضوع انتقالی و میهمان برای دانشجویان علوم پزشکی تلاش کرده ایم تا در این مقاله مطالب مفیدی در خصوص زمان ثبت درخواست، شرایط استفاده از انتقالی و میهمان مورد بررسی قرار دهیم.

لازم به ذکر است که استفاده از انتقالی و میهمان مستلزم داشتن شرایط خاص و پشت سر گذراندن مراحل سختی است، لذا دانشجویان باید نهایت دقت خود را در زمان اتخاب رشته داشته باشند تا حدالامکان از درخواست انتقالی و میهمان در طول دوره دانشجویی خود بی نیاز باشند.

برای دریافت اطلاعات بیش تر نیز می توانید، با مجموعه مشاوره تلفنی تماس بگیرید.

سوالات متداول

شرایط ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی چیست ؟

در متن مقاله به شرح تمامی شرایط پرداخته شده است.

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه علوم پزشکی در کدام وب سایت انجام می شود ؟

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه علوم پزشکی در وب سایت transmission.behdasht.gov.ir انجام می شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. میرفدایی گفت:

    سلام. انتقالی از دانشگاه دولتی به دانشگاه دولتی هزینه دارد؟

    1. پاریار گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت انتقالی در دانشگاه های علوم پزشکی باید شهریه پرداخت کنید فقط در صورتی که شرایط خاصی که تعیین شده رو داشته باشید نیازی به پرداخت هزینه نیست.

  2. نیما گفت:

    سلام . با استفاده از سایت انتقال دانشجویان علوم پزشکی میشه هنگام انتقال به یه شهر دیگه تغییر رشته هم داد؟ مثلا از علوم آزمایشگاهی یه شهر به پرستاری یه شهر دیگه انتقالی گرفت یا فقط تغییر شهر تو همون رشته امکان پذیره ؟

    1. پاریار گفت:

      سلام وقت بخیر
      تغییر رشته از طریق سایت نقل و انتقالات انجام نمیشه برای تغییر رشته باید به دانشگاه درخواست بدید .

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958